Knäppaste hypokondrikern jag känner

Jag är helt ur spel just nu. Sover inte många timmar på nätterna för att jag inte kan sova och går upp ganska tidigt ändå. Men kan fortfarande inte sova nästa natt! Vad ska man behöva göra för att få lite sömn här.
Hjälper inte att blogga, läsa, titta på SATC, räkna får, skriva dagbok eller yoga! Jag kommer bli knäpp snart. Som tur är, kommer det inte ändra på så mycket. Det är det som är bra med att träffa familjen, dom påminner en gärna om hur wacko man är. Som att jag inte visste. Vet det varje gång jag känner på pulsen i halsen, eller när jag är fullständigt övertygad om att jag har cancer och snart ska dö.
Men det hjälper ju inte, kan inte styra just dom känslorna. Jag vet att jag är en vettig, relativt klipsk tjej. Men dessa minuter trängs den vetskapen undan och ersätts av en sådan ångest att det blockerar allt realistiskt tänkande.
Till exempel nu. Det värker i min vänstra arm, och det första jag tänker på är mitt hjärta. Slår det? Snart hjärtttack? Inte att det är träningsvärk eller bara någon nerv som klämmer.

Blir trött bara av att tänka på det... haha. Nu ska jag försöka sova.

Kommentarer
Postat av: Annika

Du måste absolut höra av dig när du kommer till Jönköping! :) Skulle va superkul!!
Ha en bra dag och krya på dig ;)

2007-08-20 @ 09:28:27
URL: http://www.annikanorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0