Stressad som faen

Sjuukt stressigt blev det idag... Vaknar lugnt och skönt av PIIIIP PIIIIP vid ganska exakt åtta. Tack för det Televerket.
Gick sedan upp vid tio, lunkade lugnt omkring och väntade på Dimman som alltid är tretton steg bakom mig. Åkte och storhandlade inför helgen i Torslanda, ojdå är klockan redan ett?, säger vi vid bilen men är fortfarande lugna. Åker till mamma där mormor hälsar på och pratar en kort stund och åker sen därifrån till Eriksberg för att gå till Systemet. Jävlar, tänker jag, glömde handväskan hos mamma.
Jaja tänker vi och tänker hämta den imorn. Hemma vid två och hinner nog precis städa undan efter orkanen som drog förbi ja jag vet inte när. Det börjar ösregna och Dimman packar av alla matkassar, spel och systemkassar och åker och parkerar bilen.
Det jobbiga börjar när vi kommer på att jag var så smart att jag la ner hans nycklar i min väska. Som är i Torslanda.
Suck.
Han hämtar bilen, packar in allt igen och vi åker och hämtar väskan under lite muttranden från bådas sida. Väl tillbaks upprepas proceduren, lämna av, parkera, bära upp. Då har vi hela 15 minuter på oss! Vad käckt!
Suck och stön. Men nu är det bra igen, männen sitter på balkongen och grillar och snart är det mat.
Ni ska få se vad dom ska äta.
Uäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0