Orkar inte...

Har rensat nu i flera timmar... Men det syns inte. Orkar inte mer! Vill att det bara ska se rent och fräscht ut direkt! Kommer nog ta en månad eller två innan det ser ok ut.

Är riktigt skönt att ha tvättmaskin och torktumlare! Kan tvätta när man vill, behöver inte gå upp för trappor sex gånger upp och ner och det blir varmt och skönt i badrummet när torktumlaren är på! Diskmaskinen har jag inte invigt än, men det är så mycket saker i vägen plus att vi smutsar inte ner så mycket disk att det ens fyller en fjärdedels maskin, så det får vänta lite.

Vaknade kvart över sju i morse till min stora glädje, när byggjobbarna började asfaltera utanför dörren. Skönt att det är gjort, men lite humanare arbetstider skulle väl inte skada? Somnade visserligen om för att vakna med ett ryck ett par timmar senare, då det stod några gubbar cirka en meter ifrån mig, med bara en balkongdörr som skiljde oss åt. Dags att gå upp då, kände jag.

Känns fortfarande konstigt att vara här. Som att vara på hotell, nästan. Efter duschen så letar man efter sina grejer i en påse, typ :)
Men det var skönt att komma hit efter jobbet igår. Såg mysigt ut med lite adventsljustakar i fönstren!

Ska ut och jaga lite telefondosor i brevlådan nu, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0