Ät meeer!

Så. Då var svärföräldrarna här. Konstigt det känns att man inte sett på nästan 2 år och helt plötsligt sover dom i rummet bredvid! Dom hjälpte mig så gott det gick med grekiskaläxan idag, börjar fatta mer och mer faktiskt!
Snart är det dags att ta steget fullt ut. Att börja prata. Usch. Att utsätta sig för den allmänna (bland grekiskatalande) förnedringen att bli utskrattad så fort man öppnar munnen är inget jag ser fram emot. Antagligen kommer ingen att skratta alls (när jag hör det), men det känns jobbigt ändå. Jag försöker nog vara noga med att inte skratta (sådär jättehögt) när någon bryter på svenska och råkar säga nåt konstigt.
Har själv varit där.
"Päron" och "pung" är väldigt lika varandra på grekiska!

So far, so good, alltså. Förutom att jag måste äta hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0