Bästa filmerna!

Söndagar är filmdagar. Älskar att titta på film! Gillar lite olika genrer, men av någon konstig anledning gillar jag att gråta, så drama gillar jag. Men favoriten är antagligen komedi. Gillar ALLTID att titta på komedi!

Måste jag välja en All Time Favourite-film... väljer jag nog: Tadaa! Moulin Rouge!
Den har allt. Helt briljant. Konstigt nog ingen komedi. Men men. Grym är den i vilket fall, rekommenderas varmt.

En annan klassiker, som jag av förståeliga skäl fårstår mig på mer de senaste tre åren, är Mitt stora feta grekiska bröllop. Det är en film jag kan se hur många gånger som helst, och kan de flesta replikerna utantill. Det är precis så det funkar med greker! Fantastisk film.

Tyvärr är jag inget fan av svensk film; Beck får mig att somna av tristess, till exempel. Hur många kan man göra egentligen innan folk fattar hur tråkigt det är!? Och ofta är svenska filmer stela, kassa skådisar och verkar ha manus skriva av en nioåring. Men en film som alltid gör mig glad är Tomten är far till alla barnen. Kul och julig!

Såg att The family man går på tv nästa lördag. Den är ganska bra, faktiskt. Känner en slags hatkärlek till Nicolas Cage. Han gör ofta väldigt bra filmer, men ibland verkar han så arrogant att jag knappt står ut att titta på honom. Men plussidan väger nog över. Hur som helst, bra film och Tea Leoni är skön!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0