Massa roligt!

Jag kan inte sluta tänka på spytjejen. Hon som spydde i direktsändning i nåt sånt där lyckoprogram. Hennes prat irriterade mig nåt så vansinnigt. Tur att hon såg glad ut iallafall.
"Asså... Jag säger bara så här. Ja, jag säger bara så hääär. JAG har mensvärk. Javisst, det har jag! Jag måste bara säga såhär.. Okej, jag säger bara såhär..MENSVÄRK, ja det säger jag.."
Somebody shoot me!

Hursomhaver.
Skulle ju skriva om hur det gick för oss stressade stackare idag ju. Inte om stackars värkande tjejer i rutan.
Tog en sväng förbi lägenheten medan vi väntade på Folket. Fint det är! Spackel på väggarna och allt. Sedan träffade vi Folket, åkte till Eriksberg och promenerade längs kajen och fikade utomhus med solen i ögonen. Underbart! Skäms nästan för att säga det, men trots att jag bott i Göteborg hela mitt liv och väldigt sällan lämnar denna staden, har jag inte varit där. Nu kommer jag garanterat hänga där.
Åkte hem, tittade lite fotboll och, ve och fasa, åkte kollektivtrafik in till stan! Åt på Brasserie Lipp Med Nico och Daniella och hade skoj som vanligt.

Gick till Bergakungen för att trängas med tusen andra som också skulle kolla på bio just idag. En LÖRDAG! Vad tänker folk på? Stod i kö för att köpa dricka, popcorn, snacks med mera för tvåhundra spänn, och när jag äntligen var klar, och vi skulle in till filmen står dom andra där med en anställd. Vi får inte komma in. Biljetterna var beställda tills igår! Det måste ha blivit något fel, säger han.
Och där står vi. Med massa popcorn, snacks och godis och betalda biljetter tills igår. Vad snabbt det blir tomt på folk i lokalen efter klockan nio?
Så vi satt där i trappan till salongerna. Åt popcorn fast vi var mätta. Flamsiga och halvfulla och försökte lugna ner två hetsiga greker.

Så vi åkte hem till Munkebäck och kollade på Next med Nicolas Cage. En dålig film, hyr den inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0