Veckans nästbästa dag

Freeedag. Mmm.
Bara ordet gör att man känner sig pigg och glad. Tror att om jag hade jobbat dagtid hade jag njutit av fredagar ännu mer, men nu är det som det är och jag kommer ändå slå bort varje negativ tanke med att "det är ju iallafall fredag!"
Men lördag är ju såklart den bästa dagen. Heeelt ledig! Sova ut (som att jag aldrig gör det annars...), slappa, inget jobb att tänka på, ingen mat man måste laga, bara njuta av att man är ledig i två hela dagar!

Problemet är bara att;
- Eftersom "vanliga människor" tycker att fredagar är en bra dag att träffas på missar man en hel del.
- Eftersom vi kvällsarbetare bara har en kväll utan jobb dagen efter måste man klämma in allt roligt på lördagen. Inte lika roligt att dricka drinkar, äta god middag, gå på VIP-bio på en söndag.
-Resultatet blir ÅNGEST! Och en kalender som just nu i stort sett är planerad fram tills årsskiftet.

Tänk själva, en dag i veckan att träffa vänner och familj. Det funkar ju inte. "Inte denna helgen, men nästa kanske?" Och till nästa person man bestämmer något med, "Inte denna helgen, och inte nästa, men nästnästa?"
Ochsåvidare i all oändlighet. Amen.

I helgen hade vi massor att göra och bestämt träff med flera olika människor. Resultatet blir: Imorgon på morgonen går vi upp relativt tidigt, gör oss iordning och åker in till stan där vi träffar Tomas och Josipa. Går i stan, käkar lunch någonstans tills eftermiddagen. Åker och träffar Nico och Daniella, sedan går vi på VIP-bion på Bergakungen, kanske tar några drinkar efteråt. På söndag åker vi till mina föräldrar på förmiddagen, sedan ska vi träffa några kompisar som fick barn förra veckan och se bebisen och så. Efteråt ska Dimman spela fotboll och då kan han släppa av mig hos en kompis kanske så vi hinner ses.
Suck och stön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0