Mitt hjärta slår konstigt...

Igår var det riktigt obehagligt. Kunde inte tänka på något annat när det hände. Hörde inte vad någon sa, inte ens jag själv.
Ja, jag vet. Man tror väl att jag överdriver. Men det gör jag inte.

Jag har väl bara mig själv att skylla, som jämt och ständigt klagar över allt, och tror att jag har både den ena och den andra sjukdomen. Men det här var på riktigt. Det har hänt flera gånger, och är lika jäkla obehagligt varje gång. Och jag tror jag vet vad det är... eller ja, det stämmer väldigt bra överens med det jag kände.

Förmaksflimmer, korta och ihållande attacker.
Förmaksflimmer är en av våra vanligaste störningar av hjärtats rytm och märks oftast genom att hjärtat slår hårdare eller mer oregelbundet än vanligt. Korta attacker är för det mesta ofarliga och går över av sig själv. Täta attacker eller ihållande flimmer kan behandlas med medicin eller elstötar. Sök vård akut om du känner dig dålig.

Symtom

Ofta märks inga andra symtom än att hjärtat slår fler gånger och mer oregelbunda slag än vanligt. Attackerna kan komma utan att ge några övriga besvär.

Attackerna kan pågå i intervaller och bör helst inte fortgå i mer än dagar. De är för det mesta ofarliga och går som regel över av sig själva.

Ibland kan du känna yrsel, andnöd, svettning, trötthet/svaghet, bröstsmärta och/eller illamående.

Hittade detta på Vårdguiden.se.
Behöver ju inte vara det såklart. Men stämmer med det jag känner. Ska kanske kolla upp det... jag vet inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0