Topsincident - operation behövdes

Stod i badrummet och gjorde mig iordning för sängen. Brukar alltid ta en tops till öronen, vet inte varför men vill att det ska vara rent och fräscht i örat. Gick runt, pratade med Dimman, gnuggade runt i öronen och POFF!
Det var nåt som lossnade! När jag var och kliade längst in vid hjärnan, typ. Såg såklart att ena änden fattades på topsen och försökte få tag i luddet i örat, men kände ingenting. Dimman fick rycka in och lysa i örat med ficklampa, men han såg heller ingenting. Då trodde jag att jag skulle behöva åka till någon läkare för att få ut den, eftersom den satt så långt in.
Vi provade det mesta, nål, pincett, plaständen på topsen, men inget funkade, kändes bara som att den var på väg längre och längre in.

Till slut kom han på att han hade en liten tång i verktygslådan. En lång och smal och vass tång. Den sista utvägen.
Var lite nervös att han skulle spräcka trumhinnan, men det gick jättebra och han grävde lite och swoosch lät det så var den ute! Vilken lycka!

image144  Hade jag varit i USA hade jag stämt dom. Eftersom jag är svensk kan jag bara hota med att aldrig mer köpa tops från Coop. Dom darrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0