Barnvagnen hemma... Saknas en bebis bara

Nu har vi köpt barnvagnen också. Den står här i datarummet och är så fin! Vi hade ju hört att det är ungefär tio veckors leveranstid plus att Emmaljunga hade stängt en månad på sommaren, så vi tänkte att det var lika bra att beställa. Men så gick vi till en affär och så hade dom den i lager! Så då tog vi med den hem. Känns lite overkligt att det kommer att ligga en bebis där i om ett tag... Men det är bara att inse att den saken som sparkas därinne vill ut en vacker dag!

Sitter och försöker få ihop en beskrivning av mitt arbete. Det blir ingen fin berättelse direkt, om man säger så. Ingen plats för gravida! Och har man redan ont i ryggen av jobbet så blir det inte bättre av att man går konstigt med en klump på magen heller.
En skum sak har börjat hända med mina ben också, häromdagen kändes det jättekonstigt i vaderna när jag gick. Klämde lite på dom och dom var helt stenhårda! Gick inte att få dom att slappna av! Försökte lite tåhävningar och massera dom lite men inget fungerade. Dom var helt svullna och hårda och jag tänkte bara att så HÄR stora vader har jag väl ändå inte haft! På morgonen dagen efter var dom som vanligt igen. Och på kvällen var det samma visa igen.
Vet inte om det är vatten eller om dom bara sväller av att man inte sitter med benen högt eller nåt... Skumt var det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0