Any given monday

Efter en helt godisfri (ja nästan iallafall...) helg har jag äntligen fått tag i lite godis. Kan behövas nu när det är ruskväder ute och det är film på g. Om inte Dimman hostar sönder filmen då vill säga.
Har varit i stan idag och träffat Anna, meningen var väl tt vi skulle kolla på lite bebisgrejer men det fanns inte direkt något jätteutbud så vi slökollade runt lite. Fick iallafall äntligen tag på en mascara, min förra har varit bra torr länge nu.
Brukar fuska lite när den nästan är slut, droppar i ett par droppar vatten och rör runt. Fungerar alldeles utmärkt, det är ju inte så att man måste ha volym utan det är mest det svarta jag är ute efter. Ser ju ut som ett spöke annars. Vet inte varför men folk jag träffar och till och med folk jag inte känner så bra känner sig tvungna att kommentera det faktum att jag är vit som ett spöke i ansiktet.
Vadådå? Har jag bara lust att säga. Jag hade kasst järnvärde innan och det blir ju inte direkt bättre när man är gravid. Mind your own business. Hellre blek än cancer.
Säger jag nu när det snöar uta, hehe... Inte riktigt samma ord på sommaren och solkrämen glömdes hemma.
"Äh vad är det värsta som kan hända", låter det nog mer som då.

Iallafall.
Var tvungen att åka i snöstorm till Torslanda idag också för att katten MÅSTE tydligen ha mat. Kan det inte gnaga på trösklarna eller nåt?
Nä, jag vill ju att den ska må bra men känns lite onödigt att åka ut för att hälla upp vatten och mat i en skål. Nu är det gjort iallafall och hoppas min mormor frisknar till snart så hon kan göra det.
Fick handlat lite på Ica Maxi också, och idag blev det tacos.
Gott gott, ändå tills en vass bit av skalet satte sig rakt i gommen och helt plötsligt fick järnrik mat en annan innebörd.
Ska mumsa lite galiamelon innan jag börjar med godiset hade jag tänkt.

Oj oj, Parlamentet har börjat! Shit! Björn är ju med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0