Barnmorskebesök

Så.
Nu äter jag Dimmans supergoda köttfärssås och spaghetti, tillagat för första gången i min gjutjärnsgryta och det är GOTT! Ska snart till jobbet, mår skitbra förutom att jag är lite trött. Men har ju gått upp tidigt två dagar i rad, dessutom för att göra bra saker så det får man ta!
Var hos barnmorskan idag, och allt såg väl helt ok ut. Järnvärdet är stabilt, har visserligen gått upp från 106 till 108 men helt bra är det väl inte med tanke på hur många tabletter jag tar. Men vi överlever! Blodtrycket fortfarande lågt, 95/60. Men hellre det än för högt, som hon säger. Och höjdpunkten; lyssna på hjärtat! Utan att jag ens behövde tjata :)
Slog så fint, och hon letade högt på magen denna gången! 148 slag i minuten. Det är en del! Men helt normalt. Och Dimman spelade in det så vi har det på hans mobil!

Det edna hon var orolig för var min vikt. Har ju gått ner istället för upp, och hon tror nog att jag har ätstörningar av något slag, eller iallafall har haft. För hon pratade mycket om det och tyckte jag skulle träffa en dietist. Vi kom överens att jag får två och en halv vecka på mig att äta upp mig! Och nuförtiden är jag ju hungrig, så det blir nog inga problem.

Jag är så glad. Känns så bra, och för första gången någonsin så vågar jag tro att vi nog får en bebis i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0