MVC-rapport

Nu är vi hemma igen från barnmorskan, passade på att handla på Ica Maxi också, det är den bästa affären :) Så nu har jag massor med nyskivad salami hemma, mmm!
Var riktigt förbannad igår då jag inte hittade några byxor alls att ha på mig, så idag hade jag inte direkt höga förväntningar när jag stegade in på Lindex. Men jag hittade dom! Ett par mammajeans, som var snygga och SKÖNA! Jippi! Slipper jag känna mig som en lodis när jag går till jobbet varvat i två par byxor.
Besöket hos barnmorskan gick bra, hon verkade lugn och då är väl jag lugn.
Bebisens hjärtslag låg på 140 för andra gången, tror att det betyder kille enligt myten :) Mitt SF mått, alltså livmoderns mått, låg nu på 27. 4 cm mer än sist, på cirka 3,5 vecka. Det är nog okej, men det låg liiite under min kurva. Så får hoppas att den växer till sig nu. Undrade lite hur det får plats en 35 cm bebis därinne, men som hon sa; Alla får ju inte lika stora bebisar, du kanske får en på 2,8 kg?
Fick lite skäll att jag inte hade kontaktat någon igår när jag hade så onda förvärkar, men lovade att ringa om det skulle hända igen. För säkerhets skull ska man ju kolla upp det, inte roligt att få en bebis i vecka 29!

Usch, måste gå upp JÄTTEtidigt imorgon. Hade alldeles för lågt blodvärde så ska göra en blodutredning imorgon 7.45!! På fastande mage, dessutom. Får inte äta eller dricka efter klockan åtta ikväll... Herregud hur kommer det gå. Äter ju minst två gånger på jobbet efter 8, plus när jag kommer hem! Men men. Det är ju föräldragrupp efteråt så det blir nog kul!

Idag blir det förhoppningsvis lite lugnare på jobbet. I mina nya byxor kan det ju bara bli en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0