Facebook - finally!

Japp, som den sista människan i världen har jag nu blivit medlem på Facebook. Inte en dag för tidigt! Trodde ärligt att det skulle vara en kort trend som snart ingen skulle hålla på med... men så var det ju inte och nu kunde jag inte hålla mig längre. Nu har jag något att fylla upp dagarna med! Om det inte skulle räcka med att ta hand om en liten tremånaders, då :)

På tal om honom, och det blir ju en del tal om honom här, så ligger han och sover! Redan! Visst, han vaknar garanterat om en halvtimma, men detta brukar inte hända förrän senare på kvällen!
Blev helt enkelt trött på mina tre timmars nattningar så nu la jag honom bara i hans vagn, han skrek lite och vips! Ett sovande barn! Frågan är nu bara; ska jag lyfta över honom nu när han sover som djupast, eller ska jag vänta tills han vaknat för att söva om honom i vagnen och sen lyfta över honom efter att halvtimmes-uppvaket varit?
Okej, inga roliga frågeställningar för er som inte har barn. Men nu när man har det är det runt sömnen som det mesta kretsar kring.

Helt ärligt så hade jag verkligen ingen aning om hur det skulle vara med sömnen när man fick barn. Visst hörde jag om och läste om sömnbrist, men man fattar helt enkelt inte förrän man är där! Det är flera saker jag skulle vilja att jag vetat i början, helst innan han föddes. Som man inte kan läsa om i alla böcker.
Till exempel, jag fick panik när jag märkte att han skrek sig blå och ålade sig varenda gång vi bytte blöjor. Skulle det vara så här typ tio gånger om dagen i ett par år framåt! Hade varit glad om någon sagt att det är så här i ett par dagar, sen vänjer han sig och njuter av att få en ren blöja :)

Det kanske någon sa... men jag lyssnade kanske inte på det örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0