Spruta rakt i benet

Nyss kom vi hem från bvc efter ett lååångt besök. Hon fick i stort sett sparka ut oss! Men vaddå, har ju inte varit där på en månad och då har man ju lite frågor! Plus att det är så himla lätt att komma in på annat när man pratar med henne, supertrevlig är hon.
Nåja, anledningen till dagens besök var inte lika kul - vaccination. En glad liten kille som satte sig i mitt knä. Tills kanylen går rätt ner i låret. Först tyst och sen världens illvrål och stora krokodiltårar! Stackars!
Och eftersom Dimman är grek fick vi erbjudande om hepatit b-vaccin också som vi tog. Så när vi till slut lyckades lugna ner honom var det dags för nästa spruta i andra låret...
Usch, sånt värker i hjärtat.
Det gick dock över ganska snabbt. Hoppas inte han får feber nu som man kan få. Men den andra biverkningen - att dom sover mycket och länge - gör inget om han får :)
Verkar lite som det, för nu har han sovit i över en timma med några mindre avbrott. Och ni som läst här ett par gånger känner vid det här laget till hans 30-minuterssömn :)

Ikväll blir det mys av stora mått, Dimman har tagit ledigt och det hade jag ingen aning om, så nåt gott att äta blir det! Min lillebror Henke kommer förhoppningsvis också och umgås lite :)

Kommentarer
Postat av: Nina J

ojoj, jag är lite nervös inför de sprutorna.

Hoppas att ni slipper feber & en ledsen kille nu.

2008-11-15 @ 19:13:39
URL: http://ninal.blogg.se/bebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0