Äntligen fredag!

Idag är jag glad. Har sovit ganska så bra inatt då Dimman sov med lilleman nästan hela natten, förutom när han ville äta då. Skönt att kunna röra på sig lite!
Haha, sitter ute vid tv:n och hör Georgos "prata" med sin farmor och farfar genom msn :) Bra uppfinning, det där!

Ahh, fredag. Dags för helg, vila, mys, gott att äta, Idol, vänner, kärlek... Haha, japp jag är helmysig idag om jag får säga det själv.
Hörde av Dimmans grekiska kompisar igår att man visst kan gifta sig i Sverige innan man gifter sig i Grekland, bara det är kristet! Eller borgligt då. Då kanske jag blir fru Panidis snarare än ni anar :D
Vi får väl se vad som händer.

En sak jag definitivt ska se på tv i höst är Himlen kan vänta på SVT. Ett program om människor som lever väldigt nära döden. En har spridd bröstcancer, en har ALS, ni vet den hemska sjukdomen som ett nehetsankare i SVT dog av för några år sedan. Kommer inte ihåg hennes namn, men hon skrev boken Ro utan åror. Fruktansvärd sjukdom.
En annan i programmet har tumörer i hela kroppen. Ett program för mig som är smått besatt av döden och allt runtomkring den. Usch. Jag har sån dödsångest att jag inte orkar skriva mer om det just nu, blir bara deppig.

Kommentarer
Postat av: Anna

ja Carin något hette hon väl som skrivit den boken? USch.. de måste jag se men de kommer bli med näsdukarna bredvid.. ryser!

Har tagit hand om en människa med ALS en gång på larmet.. fy fan vilken sjukdom!!!

2008-10-31 @ 11:30:05
URL: http://annajunkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0