Halvtid

Det är halvtid för denna veckan och idag ska Dimman tidigt till jobbet. Ska ta en sväng till Torslanda och sen har jag lite hemliga saker jag måste ta tag i... :)
Har sovit halvbra inatt, jag måste verkligen få Jojje att sova i sin egen säng snart. Han är fem veckor gammal och redan bortskämd! Vägrar något annat än att bli buren och vaggad. Stackarn har ju så ont i magen så det är svårt att neka honom något annat när man ser hur han grimaserar av smärta. Och att låta honom ligga och skrika är ju omöjligt!

Hur som helst.
Var på långpromenad igår, var och handlade och köpte även två kokböcker. Måste ta tag i detta med matlagning, lite svårt när man inte har en hand fri mer än sammanlagt femton minuter per dag. Typ.
Men köpte en bok om pasta och en om soppor. Jag älskar soppor! Pasta också för den delen. Men soppor passar mig bättre nu när jag inte äter mjölkprodukter längre, finns lite mer att variera sig mellan. Fuskade igår när vi var hos en jobbarkompis på lunch och tog ost och creme fraiche på tacosen... Det ångrade jag vid sju-åtta-tiden på kvällen. Men vad ska man göra.

Lade in några hundra bilder jag tagit de senaste dagarna och fick en chock! På alla bilder jag är med ser jag ut som en vandrande zombie. Osminkad, och mina pigmentfläckar framhäver verkligen de mörka ringarna under ögonen... Ser ut som en hemlös, ungefär. Klädesmässigt också. Det är ju bekvämt att gå runt i mysbyxor men nu ska jag bannemej rycka upp mig!
Ska lägga lite mer tid på att fixa iordning mig på mornarna. Sminka lite och välja kläder, det tar ju inte sååå lång tid egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0