Söndag utan söndagsångest!


Underbart med ytterligare en ledig dag. Sen - sminkskola på tisdag!

Hittills har det varit en grym helg, vädret har suttit som en smäck och sällskapet liksaså! G har inte haft sina bästa dagar men alla har ju sina downperioder. Bara att acceptera!
Vi kom till Kungälv tidigt och tog en lång promenad och tittade på hus till salu. Nocko och Daniella försökte övertala oss att köpa ett jättefint hus där... Ja, lite tänker man ju på det :) Sedan fick Dimman hjälpa till att såga lite till deras trappa och jag försökte hjälpa Danni att plantera blommor samtidigt som jag passade vildingen, som var helt bestämd med att han absolut inte kunde roa sig själv. Lunchade med grillade bacon&ost-korvar, mums! På kvällen grillade vi massa kött, zuccini, grekiska paprikor, sparris och till det klyftpotatis. Inte helt fel!
Sedan en trevlig kväll med gott vin och massa tjöt :)

Idag fick Dimman sova ut ordentligt efter ett par flaskor Retzina, och jag fick Georgos att dricka välling! Tjoho! På kvällen också, så jag hoppas att det håller i sig. Sedan hängde vi på Daniel och Anna till Allum. Köpte svarta jeans, ny mascara, grejer till inbjudningskorten, pennor m.m. Och en söt sommarmössa till G! Orkar inte fixa bilder nu, får ta det imorgon.
Fikade lite hos Monica, grannen, och sen hade vi myskväll här hemma. Spareribs, snurrpommes, tomater och smörstekta sparrisar (fått dille på det båda två) - det var gott!!
Och nu på kvällen har det blivit lite, lite planerande av planeringen :) Får nysta ut allt som ska fixas innan jag orkar ta tag i något av det. Får skriva ner det här så jag kan bocka av allt eftersom.

Nu är det godnatt alldeles strax, ska dra med mig Dimman hade jag tänkt. Au revoir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0