Vakennatt igen!

Är nu inne på min andra vakna natt. Får se vad jag ska hitta på för att hålla mig vaken?

Natten igår gick ganska bra, helt ok. Han skrek mycket i början när han inte riktigt fattade vad morsan höll på med, buffa och ramsa och sånt?! Men somnade efter ca 20 minuter. Värre blev det nästa gång, då var han vaken i nästan en och en halv timma. Och ytterligare 40 minuter på morgonen. Men det gav mig bara tillfälle att öva på min lilla ramsa :)
Ni som läser tycker väl att det inte låter klokt.
Men Ikväll lade jag ner honom, som aldrig somnat ensam i sin egen säng utan bara blivit buren, vaggad och ammad till sömns, buffade några minuter på den söta baken, gick ut och sa ramsan och efter några minuter så sov han! Det ni!
Plus att han vaknade till förut, och jag hann inte ens resa mig upp så hade han somnat om. Av sig själv! Det hände bara inte förut!
Jaja, allt är inte bara ros. Jobbigt att vara vaken, och när han väl vaknar är det jobbigt att inte veta om man kan lugna honom eller inte. Men det kan bara bli bättre! Vi ska kämpa!

Imorgon, eller rättare sagt fem inatt åker Dimman till Tyskland för att utöka barskåpet en hel del! Det är inte klokt, det var över ett år sen jag drack mer än några klunkar alkohol! Inte för att jag var stordrickare innan eller saknar det massor, men det är ju helt klart gott med en drink eller två ;)

Med hopp om en bra natt, so long!

Kommentarer
Postat av: Catt

Hej!

Jag förstår att det är jobbigt att inte få sova, att han sitter fastklistrad vid bröstet. Så har jag det också..

Men vet du om SHN kan ge några men i framtiden, dvs att din lille kommer bli otrygg?

Har du läst boken "Anknytningsteori"?

Har du inte gjort det, så rekommenderar jag dig att låna den på bibblan rätt snart, och inte bara lita på 1 person (som läkare och psykologer dessutom avfärdar)

2009-02-10 @ 10:25:13
Postat av: Catt

Fsat iofs så funkar det ju bra för er!! Och han verkar vara med på noterna. Men i framtiden om han vill upp, så låt han inte ligga och skrika (typ vid 8-månader) även om AW säger det.

2009-02-10 @ 10:27:13
Postat av: Sandra

Hej! Nej jag tror verkligen inte att han kommer bli otrygg. Vet du hur SHN går till? Jag kommer inte låta honom ligga och skrika sig till sömns om du tror det. Och han är en gladare och hungrigare kille på dagarna så jag ser bara fördelar! Dessutom får han äntligen sova efter nästan sex månader.

Att inte läkare (BVC) rekommenderar detta är ju endast för att dom helst ska ligga på mage, och pga detta har vi andningslarm.

Men däremot att Bvc rekommenderar 5-minutersmetoden vid sömnproblem tycker du är bättre eller?

Vet att det är många som är emot SHN men jag undrar hur många av dom som vet exakt vad det går ut på.

2009-02-10 @ 14:03:45
URL: http://sandraagren.blogg.se/
Postat av: Cath

Visst vet jag hur SHN går till. Har både läst i boken och hennes hemsida.

Och eftersom man inte får ta upp ett barn som skriker, utan det ska tröstas i sängen så finns det stor risk att din lille kommer skrika en del senare, ja.

Och det är inte bara för att barnen ska ligga på mage som de avfärdar metoden, utan för att man många gånger ignorerar barnens signaler genom att kalla gråten för frågor, trots och för att barnet skriker UT dig, inte IN..

Och sagan om vargen är också helt vansinnig. Därför tipsar jag om boken Anknytningsteori. Nu funkar metoden för er och det är kanon, men lite plock från allt är ju alltid bra!

2009-02-11 @ 11:33:47
Postat av: Cath

Just det, ang 5 mm. Naturligtvis ska BVC inte rekommendera den, eller SHN. Det finns andra metoder att ta till innan man går in på dessa.

Somna utan gråt, tass-metoden eller wake-to-sleep bland annat..

2009-02-11 @ 11:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0