Bröllopsfokusering

För att fokusera mina tankar idag så håller jag på att surfa runt på alla möjliga olika bröllopssidor. MY GOD vilka bridezillas som finns! Shit, jag trodde jag var lite noga med att det ska bli bra, men framför allt ska det bli en härlig dag och en bra fest! Det viktigaste är ju inte att servetterna matchar trosorna direkt...

Jag gillar ju att pyssla lite, inte för att jag har så mycket tid till det men nu på kvällarna brukar man ju få ett par ostörda timmar och då tänkte jag göra egna inbjudningskort! Lite knåpigt kanske, men det kanske kan bli fint. Kul att ha gjort det själv, om inte annat.

Nu när Dimmans föräldrar varit här har vi såklart diskuterat bröllopet en hel del, och jag har insett att man får ta det onda med det goda. Vill man gifta sig i Grekland får man också svälja att göra det enligt deras traditioner, vilka ibland är helt obegripliga och krångliga. Men men, jag får påminna mig själv hela tiden om att det bara handlar om en endaste dag! Det gör inget om det inte blir exakt som vi vill. Det vi missar i Grekland får vi väl helt enkelt ta igen här i Sverige.
Måste bara kolla upp om man FÅR gifta sig igen här hemma. Tror inte det, nämligen.

Det som är fixat och klart för Greklandbröllopet är kyrkan, bestman, lokal, mat, dukning och musik! Nästan allt, alltså. Det som är kvar är våra kläder, fotograf och bilen till kyrkan. Det gör det lättare för mig att koncentrera mig på Sverigebröllopet. Ska fixa lite mer imorgon, ringa om lokal och så.
Och förhoppningsvis kan vi kolla efter klänning i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0