Sjukhuset och promenad på dagens schema

Gårdagen var underbar och mysig! Började tidigt med en promenad till Tolereds öppna förskola, där vi skulle träffa Maria och Nicky. Hann gå förbi en blomaffär där jag träffade en gammal klasskompis som ska hjälpa mig med brudbuketten i höst :)
Väl där lekte vi och gjorde fotavtryck i gips. Eller ja, försökte. Jojje sparkade vilt omkring sig så nu får vi en fot utan ett par tår. Men men. Åt som en häst gjorde han också. Potatis och fisk är en favorit. Gjorde korvstroganoff igår, men det var ingen hit hos honom. Hmm. Han gillar inte mammas mat så mycket...
Grannen kom över med lille Anton, som bara är en vecka yngre än G, och vi drack kaffe och pratade om sömnmetoden som dom också provat nu. Ska snart till henne och så kommer Maria också så ska vi ta en promenad.

Just det ja, nu kommer snart Jojjes första tand upp! Igår såg jag en liten vit prick, men det är fortfarande tandkött över. Idag har det spruckit lite men man kan inte riktigt se tanden än. Han sov lite oroligt igårkväll men det ser riktigt svullet och rött ut vid tanden så det är väl inte så konstigt.

Var på Sahlgrenska idag också för att undersöka alla mina prickar, men som tur är såg ingen akut farlig ut. Ska bara fortsätta hålla koll på dom och undersöka dom varje år. Jättetrevlig läkare, en tjej som inte kan ha varit många år äldre än mig, som också skulle gifta sig i sommar bara en månad innan oss så vi pratade om klänningar och naglar och så :)
Lite roligt är att hudmottagningen ligger på samma våning som könssjukvård och Gayhälsan, och alla sitter ju i samma väntrum. Det tar ju ett tag att komma in så man får försöka sitta och gissa vem som har en allvarlig könssjukdom och vem som är gay. Det är inte alltid så svårt :)
Å andra sidan kanske dom gör likadant och då är det ju ingen som vet att jag är där bara för att kolla mina leverfläckar... Gay? Gonorré?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0